5e dag van Mangarheiheads naar - Auckland-Taurangi. 6e dag van Taurangi naar Taupo. 7e dag Taupo To

20 oktober 2018 - Mangawhai Heads, Nieuw-Zeeland

we vertrokken uit Mangharei heads naar Auckland en hadden een bewolkte dag. Eigenlijk de eerste sinds we daar zijn. In Auckland hebben we natuurlijk alle havens bekeken maar ook door de stad diverse gebouwen en natuurlijk het Domain met een prachtige  Wintergarden. Daarna zijn we doorgereden naar Taurangi ook een mooie plek om free te camperen.

19 okt zijn we doorgereden naar Taupo. Onderweg gestopt bij Rotorua met prachtige omgeving en parken waar geijsers spuiten. Te Puia. Warm water zo uit de lava. Een prachtig meer met allerlei kleuren Wai-o-tapu.

Toen een hele luxe camping gevonden in Taupo.

20 okt de Tongariro alpin crossing. zwaar maar heel mooi. Vroeg begonnen, er lag nog veel sneeuw. Soms met de ketting omhoog. Heel veel wind en heel koud. Prachtig landschap. Het was hard werken. Na 7 uur wandelen bij de bus en direct naar de camping en daar heerlijk genoten van de natuurlijke warm water bronnen . Heerlijk voor de spieren.