3e dag Bay of Islands

16 oktober 2018 - Paihia, Northland, Nieuw-Zeeland

Na een heel koude nacht in Paihia, vanmorgen al vroeg op pad om op tijd de Ferry te halen. Dit lukte (net). Vandaag een cruise gemaakt door de Bay of Islands. 140 eilandjes in een prachtige baai. Het werd een stralende dag en we werden al snel op dolfijnen getrakteerd! Geweldig hoe die dolfijnen rond- en voor de boot uit zwemmen. We zaten voor op de boot, dus kon ik (=Leo) veel foto's maken. Daarna door gevaren naar de eindbestemming "Hole in de rock". Daar eerst voor stilgelegen en er toen door het "gat" gevaren. In de open zee (Pacific Ocean) zagen we daarna een plek in het water met heel veel vissen en vogels.  Prachtig om te zien. Op de terugweg naar Paihia kwamen we een paar zeerobben tegen. Vanuit Paihia zijn we naar Russel aan de overkant gevaren. Dit is een prachtig plaatsje met een victoriaanse sfeer. We wilden gaan wandelen, maar konden geen wandelroutes vinden, dus op het terras toen maar een koffie en biertje gedronken Mclouds Brewers ( Paradiso Pale Ale).  Was geen straf. Daarna terug maar onze camper gegaan in Paihia en heerlijke verse spinazie gegeten. Onze camperplek die gisteren bijna leeg was, was vandaag wat voller. Nu lekker weer een wijntje en biertje drinken en morgen weer verder rijden naar het zuiden.

1. Bertha and roger:
    16 oktober 2018
    Hallo Leo en Anja, mooi om te lezen jullie verhaal. Mààr Leo waar zijn de dolfijnen??(grapje).
    Knuffel.
  2. Prisca:
    16 oktober 2018
    Hoi Leo en Anja, wat hebben jullie in korte tijd al veel beleefd en gezien zeg! Zelf ben ik net terug van een weekje Malta. Nu even tijd om jullie reisverhalen te lezen, dan kan ik ook een beetje met jullie meereizen. Geniet lekker verder samen! Groetjes van ons xx
  3. Adrienne:
    Hoi Leo en Anja,
    Wat leuk om jullie reis zo te volgen. Veel plezier en groetjes van ons.
  4. Marita en philippe:
    Hallo Anja en Leo,
    Mooi hè die dolfijnen!
    Wat voor een weer hebben jullie ? Koud s'nachts begrijpen we maar overdag?
    Bisous